CEWE firar 50 miljoner sålda exemplar av CEWE FOTOBOK

Det som i 2005 började som innovation, har i dag utvecklat sig till att vara en av de mest populära fotoprodukterna: CEWE FOTOBOK. I slutet av september blev det 50 miljonte exemplaret producerat. I Paris delade CEWE, tillsammans med den franska handelspartnern Fnac, ut den speciella CEWE FOTOBOKEN till den lyckliga kunden D. Maclere.

Känsla möter innovation
För kunderna kommer deras personliga och känslomässiga upplevelser i första hand när de skapar fotoprodukter. Det gäller även hos D. Maclere, som köpte den 50 miljonte CEWE FOTOBOKEN. ”Jag är säker på att jag även om 20 år kommer bläddra i mina fotoböcker. Det skulle förvåna mig om mina vänner kommer att titta på sina bilder på deras hårddisk på samma sätt. Papperstryck är bara mycket mer sentimentalt” säger D. Maclere. Hans aktuella exemplar har han gjort om sin resa till Tanzania: ”När jag kommer hem från resor har jag bara ett önskemål: att dyka ner i mina foton. Jag älskar att ta bilder när jag reser, och uppskattar att efteråt sortera och, om det är nödvändigt, redigera dem.”

Patrick Berkhouwer, styrelsemedlem för Utland och Expansion, betonade vid jubileumseventet CEWE FOTOBOKs betydelse för verksamheten: ”CEWE FOTOBOK blev snabbt vårt flaggskepp och vår symbolprodukt för varumärket CEWE. Ett varumärke som vi kontinuerligt investerar i över hela Europa.” På samma sätt blir CEWE FOTOBOK – i dag den bäst säljande fotoboken i världen – konstant vidareutvecklad. Det gäller allt från nya papperstyper och format till integrering av videor och möjligheten att använda effektlack på omslaget. Sedan förra året blir CEWE FOTOBOK även producerat helt klimatneutralt.

Europeisk succéprodukt
Utdelandet av den 50 miljonte CEWE FOTOBOKEN i Frankrike visar att verksamheten under årens gång har utvecklat sig till att vara Europas ledande fotoservice. Administrerande direktör i CEWE Sverige, Ané Gyldholm, framhäver även den utveckling som varumärket CEWE FOTOBOK har upplevt: ”Det är en helt fantastisk resa att vara med på och uppleva, hur fler och fler gör en CEWE FOTOBOK. Det är ett tecken på att vi från början har kunnat garantera våra kunder en hög kvalitet, och hela tiden anpassar oss till deras önskemål och behov.” Med ca. 3.500 medarbetare finns CEWE i dag i 24 europeiska länder. Det nära samarbetet med lokala återförsäljare spelar en central roll. Under 2016 levererade CEWE omkring 2,2 miljarder foton och över 6,2 miljoner CEWE FOTOBÖCKER samt fotopresenter till ca. 25.000 återförsäljare i Europa. I Danmark är CEWE representerat av försäljningsbolaget CEWE Danmark, som med sina ca. 30 fast anställda har ansvaret för hela Norden. CEWE Danmark firar 2017 sitt 50-årsjubileum.

Läs mer på www.cewefotobok.se